Salgsbetingelser

1. Kjøp

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når Vreten Norge har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av Vreten Norges database uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med Vreten Norges korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.

Vreten Norge inngår avtale med myndige personer, alternativt umyndige med verge, samt juridisk person. Er du under myndighetsalder, må en foresatt handle for deg. Når du legger en bestilling på produkter gjennom vretenbutikken.no godkjenner du automatisk våre allmenne vilkår. Alle produkter solgt gjennom vretenbutikken.no forblir Vreten Norges eiendom til de blir betalt.

Ved bestilling kan avtaler kun inngås på norsk. Avtalen arkiveres hos Vreten Norge og er tilgjengelig via vretenbutikken – min side.

2. Pris og betaling

2.1 Pris
Priser angis uten moms. Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av omstendigheter som Vreten Norge AS ikke råder over, f.eks. valutaendringer . Vi tilbyr frakt på alle ordre. Du kan også velge ekspresshåndtering om du ønsker å få ordren din raskere levert.

2.2 Tilbakebetaling
En tilbakebetaling/kreditering skjer først og fremst til den opprinnelige betalingsmåten innen 10 arbeidsdager fra vi har mottatt og godkjent din retur. Tilbakebetalingen kan kun gjøres til samme kort som ble brukt ved handel og bare til kort som er utstedt i Norge, og til en norsk bankkonto.

2.3 Betalingsmåte
Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer:

Bank/Kredittkort – For deg som har VISA eller Mastercard, dog ikke kredittkort som er utstedt av en ikke nordisk bank. Du fyller i kortnummeret og kortets utløpstid. Vi benytter oss Nets
Netaxept. Overføringen av pengene skjer med SSL kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kredittkortopplysninger.

Vipps – For deg som ønsker å benytte smartbetalingsløsning.

3. Levering

3.1 Leveringstid
Leveringstid er 1-4 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling og hvis du bestiller før kl.14.00 blir varen/e sendt ut samme dag. Ved kapasitet blir alle ordre sendt samme dagen, men ved stor pågang blir ordre med ekspresshåndtering prioritert og sendt først.

*Unntak er til øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta ytterligere opp til 2 dager innen leveransen kommer fram.

Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, prøver vi så raskt som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandør så kan leveringstiden være noe lengre. Meldinger om evt. avvikelser fra den normale leveringstiden eller informasjonen på Internett får du i samband med ordrebekreftelsen. Du har da naturligvis rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser. Du betaler ingen ekstra fraktkostnad for dette

3.2 Leveringsmåte
Fraktkostnad for ekspresslevering vil variere avhengig av leveringsmåte og størrelse. 

Hentes hos utleveringssted 
Bestillinger som veier inntil 35 kg kan bestilles etter leveringsalternativet » Hentes hos utleveringssted «. Det innebærer at leveransen ankommer ditt  nærmeste Posten har utleveringssted, du mottar en hentemelding via SMS.

Hent hos oss
Bestillinger kan hentes dirkete hos oss på vår besøk adresse innen for våre åpningstider 08-16

Maskin bestillinger
Vi kontakter deg ved maskin bestillinger. Da vi bruker forskjellige frakt selskaper på større maskiner, ønsker vi å komme i kontakt med deg slik at vi kan avtale leveringsform. Vi er også åpne på at du som kunde har anbefalinger på selskaper. Ekstra gebyr vil tilkomme avhengig av kostnad.

3.3 Leveranseforsinkelse
Om det oppstår forsinkelse med leveransen får du beskjed via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelse. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.

3.4 Transportrisikoen
Vi står for transportrisikoen, d.v.s. risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Vreten Norge besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert kommer vi på Vreten Norge til å kostnadsfritt ordne feilen.

3.5 Ordrer som ikke hentes
For uavhentede pakker med en verdi på under 500,- kommer vi til å trekke 195,- fra din tilbakebetaling. For uavhentede pakker med en verdi på over 500,- kommer vi til å trekke 395,-. Dette er for å dekke eventuelle kostnader. Tenk derfor på at du alltid henter ut dine bestillinger innen 14 dager fra varen kommer på utleveringsstedet.

3.6 Transportskader/Feilekspedering

Synlige feil: Anmerket på utleveringsbilag når du mottar varen. Skaden skal meldes til Vreten Norge umiddelbart (telefon 69 80 82 20 eller e-post post@vreten.no). Ta alltid bilder av emballasje og produkt som du sender til oss på post@vreten.no . Hvis du hentet varen på utleveringssted, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på post@vreten med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

Skjulte feil: Dette må meldes innen 3 dager til Vreten Norge (telefon 69 80 82 20, e-post post@vreten.no). Meld også fra på utleveringsstedet, fyll ut en skademelding og lever inn det skadet produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på post@vreten.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen. Ved retur til Vreten Norge står du for risikoen, enten det gjelder retur på åpent kjøp, service, garantisaker eller reklamasjon. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid indre emballasje.

4. Garanti

4.1 Garantiens lengde
Vi gir deg 12 mnd garanti på produktene i vårt sortiment

5. Angrerett

5.1 Allment
I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Angrefristskjema finner du her.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet.  Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk helst original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ankom med. Et tips er derfor å ta vare på all original emballasje samt kartonger til du er sikker på om du ønsker å beholde varen. Varen skal returneres i komplett stand.

Slik returnerer du en vare

Print og fyll ut angrerettskjema eller returskjema som finnes her som ble sendt til deg samme dag som vi plukket og pakket din ordre. Ved å gjøre dette hjelper du oss, slik at vi kan gi deg en bedre og raskere service.

Om din returpakke veier mindre enn 35 kg eller ikke overstiger maks lengde: 240 cm eller lengde+omkrets maks 360 cm kan du poste den via ditt postkontor eller utleveringsted.

Om pakken du skal returnere veier mer enn 35 kg skal du kontakte oss på tlf. 69 80 82 20. Dette for å bestille en opphenting av pakken hjemme hos deg. Betaling for returfrakt justerer vi i forbindelse med tilbakebetalingen fra oss.

Kjøperen har ansvaret for risikoen til pakken til den er levert hos selger. Vi anbefaler å sende returen som en sporbar pakke eller som rekommandert post. For at vi lettere skal kunne finne din retur er det bra om du melder inn med et sporingsnummer. Husk å ta godt vare på kvitteringen.

Om du som kunde benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra Vreten Norge til deg som kunde tilbakebetales.

6. Reklamasjon

Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere dette. Reklamasjon må senest skje 12 mnd etter at produktet er kjøpt. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

7. Personlige opplysninger

Les om vårt personvern her.

8. Kontakt

Vreten Norge AS
Glimmerveien 3
1816 Skiptvet

Ved spørsmål kontaktes Vreten Norge på telefon 69 80 82 20 eller e-post post@vreten.no